Tenneco levert intelligente vering voor de nieuwe Mercedes-AMG SL-Klasse Roadsters

Skokie, Illinois, 16 mei, 2022 - De langverwachte 2022 Mercedes-AMG SL-Klasse van luxe Roadsters wordt voorzien van twee van de nieuwste intelligente ophangingstechnologieën uit Tenneco's (NYSE: ​ TEN) Monroe® Intelligent Suspension portfolio. De nieuwe modellen, die de achtste generatie van de iconische SL-reeks worden, zullen worden aangeboden met Tenneco's CVSA2 semi-actieve ophanging of geïntegreerde CVSA2/Kinetic®-ophanging. Beide systemen voor de Mercedes-AMG-modellen zijn nu in productie in Tenneco's onlangs uitgebreide productiecomplex voor ride performance in Gliwice, Polen.

De CVSA2-technologie, die ontwikkeld is voor supercars en SUV's met ultieme prestaties, biedt een superieure rijervaring in vrijwel alle gebruiksomgevingen. Het systeem, dat standaard zal zijn op de modellen SL 43 en 55, bestaat uit lichte, semi-actieve dempers uitgerust met twee extern gemonteerde elektro-hydraulische kleppen die onafhankelijk de rebound en compressie regelen. Elke demper wordt continu aangepast door software die meerdere gegevenspunten controleert, waaronder stuurwielhoek, voertuigsnelheid, versnelling en carrosserieverplaatsing. De technologie maakt een uiterst flexibele afstelling tussen minimale en maximale dempingsniveaus mogelijk, wat leidt tot uitzonderlijk comfort, rijgedrag en stabiliteit.

De CVSA2/Kinetic-ophanging, die als optie beschikbaar is op de SL 55 en als standaarduitrusting op de topversie van de SL 63, combineert alle voordelen van de CVSA2-technologie met een innovatief, actief rolcontrolesysteem dat het gewicht van de auto vermindert doordat er geen stabilisatorstang meer nodig is. Samen zorgen de systemen voor een uitzonderlijke tractie, stuurrespons, rembalans en comfort, evenals een hoogteregeling aan de voorzijde voor een grotere bodemvrijheid.

"Dit is een spannend project geweest voor onze Advanced Suspension Technologie-organisatie", zegt Henrik Johansson, vice president en general manager, Advanced Suspension Technologies, Tenneco. "Deze indrukwekkende nieuwe modellen tillen de legendarische SL-Klasse naar indrukwekkende nieuwe hoogten op het gebied van rijplezier."

Naast de nieuwe SL-Klasse heeft de CVSA2-technologie recentelijk veel succes gekend op Mercedes-AMG-modellen, waaronder de G-Klasse SUV en de AMG GT Black Series.

CVSA2-technologie zorgt voor een superieure rijervaring in vrijwel alle gebruiksomgevingen. Het systeem, bestaat uit lichte, semi-actieve dempers uitgerust met twee extern gemonteerde elektro-hydraulische kleppen die onafhankelijk de rebound en compressie regelen. Elke demper wordt continu aangepast door software die meerdere gegevenspunten controleert, waaronder stuurwielhoek, voertuigsnelheid, versnelling en carrosserieverplaatsing. De technologie maakt een uiterst flexibele afstelling tussen minimale en maximale dempingsniveaus mogelijk, wat leidt tot uitzonderlijk comfort, rijgedrag en stabiliteit.
De CVSA2/Kinetic-ophanging combineert alle voordelen van de CVSA2-technologie met een innovatief, actief rolcontrolesysteem dat het gewicht van de auto vermindert doordat er geen stabilisatorstang meer nodig is. Samen zorgen de systemen voor een uitzonderlijke tractie, stuurrespons, rembalans en comfort, evenals een heffunctie aan de voorzijde voor een grotere bodemvrijheid.

Persberichten in je mailbox

Over Monroe Intelligent Suspension

Over Tenneco

Tenneco is een van de marktleiders op het vlak van design, productie en het op de markt brengen van automobielproducten voor klanten op zoek naar originele onderdelen en de secundaire markt met een jaarlijkse omzet in 2021 van 18 miljard EUR en ongeveer 71.000 werknemers actief in meer dan 260 vestigingen wereldwijd.  Via onze vier businessgroepen: Motorparts, Performance Solutions, Clean Air en Powertrain, stuurt Tenneco de vooruitgang in wereldwijde mobiliteit door technologische oplossingen aan te bieden in de gediversifieerde wereldwijde markten van lichte voertuigen, commerciële bestel- en vrachtwagens, lokale mobiliteit, industrie, motorsport en de secundaire markt.

Ga naar www.tenneco.com voor meer informatie.